2010-01-12

Stugmys


I helgen satt jag i min kolonistuga och skrev uppsats. Urmysigt. Längtar efter att säsongen ska komma igång.

I år kommer det mesta att gå lite på halvfart med odlingar på grund av ett större grävarbete som ska börja i höst. Om jag blir tvungen att plantera om vissa buskar, måste det finnas ledig plats till det och då kanske jag inte kan odla över hela stället.

Vi har bestämt att vi ska bo i stugan i sommar. Alltså inte bara ibland på helgen eller på semestern, utan från juni till skolan börjar. I år ska vi verkligen njuta av vår lilla stuga har vi tänkt.
Har vi otur blir det inte så, eftersom det här grävarbetet stundar. En del måste eventuellt förberedas. Hoppas vi ändå får tid att vara mer i stugan detta året än de föregående. Torpkänsla och gräs under bara fötter är antistress för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar