2010-02-09

Allting har ett slut, så även filmfestivalen.


Såg dessa filmer i år:
Skeletons
Soul Kitchen
Hilde
A Matter Of Size
Dear Lemon Lima
The Other Bank
Over Gaden Under Vandet
Kaminey- The Scoundrels
The Most Dangerous Man in America-Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers

Gillade bäst: Skeletons, Soul Kitchen, A Matter Of Size, Over Gaden Under Vandet och Kaminey- The Scoundrels.
Gillade sämst:
Biobesöket på Draken som förstördes av en lång dam med fluffigt hår, placerad framför mig. Kunde inte läsa texten(tysk film) eller se halvvägs upp i filmen.
Stolarna på Pusterviksteatern som var hemskt hårda. Nu vet jag varför folk inte går dit.
Förseningarna i Bergakungen som gjorde att jag inte kunde se det spännande slutet på Kaminey-filmen. Ska man kolla om den finns på Pirate Bay?

Notera att inga filmer finns med på gilla sämst-listan. Alla filmer gav mig något.

Slutsats av filmfestivalen 2010. Många bra filmer. Många bra skådespelare. Nöjd med att jag lyckats välja ett antal intressanta filmer även detta år. Ska jag se film nästa år? Ja, sannolikheten är stor att jag gör om det. Trivs i biosalongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar