2008-09-28

TV-serier är mitt liv!

Eller nåt. I alla fall styr de min veckoplanering och programmering av vår PVR.
Åh vår lilla inspelningsapparat är underbar. Fast rätt jäkla usel egentligen eftersom den är så låååångsam när den startas och man ska spela in. Det jobbigaste med inspelningarna är att i bland blir det stora konflikter. Mellan mina program och min mans.

Jag är himla glad att vi inte har fler tevekanaler att titta på då skulle våra kvällar inte funka alls. Jag menar, om nu min tös inte kan somna och klockan hinner bli nio då är det rätt bra att veta att jag kan pausa i CSI-avsnittet och se det sedan när hon somnat om, så hon slipper se mordoffer med larver och flugor. Guld värt helt enkelt.
Sen att min man tycker det är coolt med Flash Gordon eller Stargate Atlantis är totalt oviktigt för mig, för jag slipper vara hemma när han faktiskt tittar på det och inte ödsla mitt fredagsmys med sci-fi-serier.
Fast jag får en tår i ögat när det börjar närma sig slutet av säsongen, som So You Think You Can Dance till exempel. Fast mest är jag sur för att jag råkade spoila det för mig genom att kolla upp programmet på Wikipedia och fick reda på vem som vann i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar