2009-05-12

Att blogga



Jag försöker bli bättre på detta. Har läst Mymlans tips på aftonbladets blogg, men orkar ändå inte länka som sig bör i väluppfostrade blogg-Sverige. Man ska använda rss och bloggtopplistor, räkna besökare, skriva in samtliga länkar till där man finns. Och så vidare.
Dessutom ska man väldigt gärna pusha för ett ämne som är populärt hos storbloggarna. För att öka läsarantalet ska man twingla och blogglänka först på knäppa nyheter.

Detta gör inte jag. Det är bara att konstatera. Jag är kass.

En rolig nyhet är att jag bakat rabarberpaj idag. Den blev rätt god. Årets första dessutom. Frågan om jag ska göra saft eller mer paj i veckan infinner sig?

Jag har till och med myst i stugan idag. Rensat ogräs med dottern, letat maskar och konstiga kryp, sett maken klippa gräset. Trädgårdsarbetet var rätt bra lisa för själen. Kom på att det var därför jag skaffade stugan. Ska göra om det senare i veckan.
Trädgården får mig att må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar