2009-01-12

Att resa eller inte resa...

... det är frågan. Just nu funderar jag om jag har råd, vill och orkar resa bort med min andra hälft. Han är som vanligt ganska negativt inställd, men jag förstår honom. Det kommer att kosta en del pengar. Inte bara själva resan den här gången, utan shoppingen. Vi funderar på London.

Lågprisflyg versus storflyg. Smågnabbig, avgiftsbelagd incheckning versus trevlig sådan. Litet ynkligt hotellrum där vi vet vad vi får för pengarna eller ett dyrare som visar sig vara nedslitet med mögeldoft. Många funderingar när det gäller denna stad.

Jag vill dit. Jag tror det i alla fall. Vet egentligen inte vad jag ska göra där. Vill mest vandra omkring, gå på muséer och i parker. Dricka te med varma scones. Lyssna på jazz. Shoppa underliga engelska sylter med stabbiga kex. Är det värt det? Ska man vandra runt i sin egen stad i stället? Göra samma saker. Kittlar det mina sinnen på samma sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar