2009-01-01

Nytt år - nya tankar och mål?

Träna mera...är målet. Alltså ofta och regelbundet. Inte sällan och för mycket. I tisdags blev en promenad på 5 timmar lite mycket. Tur att det säljs öl i Danmark. Räknas min lilla promenad som motion eller motverkar ölen nyttan? Ja, inte mycket nytta om man dricker öl, säger en del antagligen. Jag tror snarare ölen gjorde min promenad möjlig. Annars hade jag blivit grinig långt tidigare.
Idag däremot gick vi i medelrask takt en god runda i en och halv timme. Jag hann gnälla som värsta småungen. "Jag behöver kissa! Jag fryser! Jag vill hem! Jag behöver en kopp te!" Jag som till och med hade långkallingar på. När vi äntligen kom fram till spårvagnen fick vi dessutom gå en runda i centrum för att hitta ett öppet kafé. Jag kan säga att vi inte var de enda cityflanörerna denna dag som nästan förgäves fick leta efter öppna fikaställen. Till slut fann vi ett. Inte direkt förstahandsalternativet, men chokladen höjde humöret och toan fick ett efterlängtat besök. Nöjda och trötta tog vi oss hem igen. Använde bakfulledagen vettigt och köpte ingen (!) pizza trots att resten av landet enligt kvällspressen gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar