2009-01-29

Filmfestival- fortsättning.


Idag såg jag en världspremiär. Den var bra. Den var svensk. Hoppas jag får se fler filmer av Beata Gårdeler. Detta var hennes långfilmsdebut som regissör. Filmen heter I skuggan av värmen eller på engelska In Your Veins.

Att se film på Draken är alltid trevligt och spännande. Idag var det extra kul eftersom regissör, skådespelare och producent bland andra var närvarande och skulle tala efter visningen.

Det blev lite pinsamt dock. När jag sett filmen, ville jag helst av allt bara hem och krama min femåriga tjej och läsa den utlovade sagan för henne. Jag smög ut efter applåderna, innan filmfolket började tala. Lite snopet för mig och samtidigt en bekräftelse på att filmen berörde mig.
Imorgon ska jag se en film till. Har sett fyra festivalfilmer och har fyra kvar att se innan helgen är över. (Då räknas inte Changeling in.)
Har jag sagt att jag gillar film?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar