2009-04-03

Ipred--->Jan Guillou


Jag har konsumerat Jan Guillous ljudbok på ett sådant sätt att han ej direkt har fått betalt. Jag har lånat boken av en kompis vilket Janne tidigare sagt i en chat i Aftonbladet är helt ok.

Detta ledde faktiskt till att jag ville har mer. Jag ville veta hur det gick för Arn och hans släkte. Den där boken var bra helt enkelt. Nu äger jag ytterligare två böcker av Janne.
Jag har sett filmerna dessutom. (De var inte speciellt bra däremot.)
Poängen är som den mesta forskning har visat. Om man delar med sig av material (fildelar) blir fler intresserade. Intresset ökar. I alla fall hemma hos mig.

Min man var vansinnig. Detta var samtidigt som Janne fortsatte att med Liza Marklund i kör skriva att fildelare är tjuvar och borde brännas på bål. Han ville bränna Jan Guillous böcker på bål, som många andra vill/gjort/ska göra snart i PP-världen enligt kommentarerna.

Så första april 2009. Han är först ut med ett gäng andra författare, bland annat Leif GW (!) att sätta åt tjuvarna, Nu ska de om inte brännas, få det hett om öronen...

Det där med Ipredia är inte en alls dum idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar