2009-04-29

Resa bort och hem igen.

Befann mig i landets huvudstad i helgen. Det var trevligt. Det blev ganska oplanerat och kul. Men eftersom jag är en lagom nöjd, lagom svensk (eg skåning), lagom snygg och lagom gammal dam(?) måste jag komma mig för att klaga. Allt enligt den svenska missnöjes-modellen.
  • Måste X2000 luta så? Jag blev åksjuk.
  • Hallå hotellet! Ni kan inte kalla er ett första-klass-hotell om ni inte har en omelett-kock! Färdigplättar från Findus räknas inte som första klass.
  • Måste det vara så långt till tunnelbanan när man bor i Gamla Stan?
  • Vem hittade på kullersten?
  • Varför vill alla åka till Waldermarsudde på lördagar?
  • Varför heter det Kungsträdgården? Där finns bara asfalt och grus och lite körsbärsträd.
  • En guldpeng för att gå på toa i Gallerian är rena rånet!
  • Varför är det så mycket turister vid högvaktsavlösningen vid Slottet? Är detta återstoden av Sveriges samlade armé?
Okej, man kanske ska hålla sig hemma då. Men faktum var att de flesta Stockholmare vi stötte på var både snälla och hjälpsamma. Jag blev riktigt förvånad. Till och med busschauffören var trevlig!!!
Ja och sen var faktiskt det mesta andra vi gjorde kul, maten var god (godkänd åtminstone) och vädret var helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar