2009-06-23

Idag tänkte jag...


bli en bättre mamma.
Varje gång jag ser på min dotter tänker jag på hur orättvist livet kan vara. En del verkar vara underbara stödjande föräldrar, medan andra slåss för att ens försöka få ett barn. Jag bara blev med barn.
Då kanske du tänker; Hallå! Hört talas om blommor och bin, eller sov du igenom skoltiden?
Jo, jag visste att det kunde bli så, men eftersom jag har varit hos en endokrinolog en gång i tiden, då min mens var totalt oregelbunden och sällsynt och då fått förklaring att jag har PCOS som gör min ägglossning sporadisk och kopplad till min vikt, trodde jag inte det var något större problem.
Nu blev det inget problem egentligen, mer en förskjutning av saker och ting. Dottern är underbar. Hon är älskad, men verkar ha knepiga föräldrar.
Idag ska jag inte bli arg på henne.
Jag ska inte skrika högt åt henne.
Jag ska inte bråka med henne.
Jag ska lirka. Diskutera. Bestämma. Få saker att verka kul och spännande. Till och med att gå på toa ska funka.
Det är mitt mål. Undrar hur det går?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar