2009-09-15

Patrick Swayze har lämnat oss.

Jag brukar inte grotta ner mig i kändisars olycka/lycka, men kan inte låta bli att kommentera Patrick Swayze.
Han fick cancer och alla visste att det var bara fråga om tid innan han skulle lämna oss. Nu har han gjort det.
Swayze dansade i Dirty Dancing. Det var min absolut populäraste tonårsfilm.
Första gången på bio 1989. Satt långt fram, filmduken fullkomligt vällde över mig och Johnny och Baby likaså. Det var som det heter magiskt.
-Nobody puts Baby in the corner.

Köpte filmen på video den sommaren i orginalversion och såg den om och om igen. Jag hoppas jag nångång ska få den på dvd i present *hinthint* så jag kan fortsätta älska filmen som idag ter sig som en ganska simpel tonårsfilm, med hjärta/smärta och dans och den där underbara musiken.
RIP helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Det är märkligt det där - vissa kändisar är så otroligt stora delar av ens liv, andra inte alls så viktiga. Jag känner mest ett stort "Jaha?" över att Patrick Swayze dött - men blir fortfarande tårögd när jag lyssnar på vissa Michael Jackson-låtar.

    SvaraRadera
  2. För mig var Michael Jackson stor. Bad-skivan spelades varm. Men jag älskar att dansa och har alltid gjort.
    När Dirty Dancing kom blev den ett drömscenario för en dansande fjortis. Drömmen om kärleken med stort K och som verkligen kunde dansa...

    SvaraRadera