2009-02-17

Dagens dumhet


Satt uppe tidigt imorse. Tänkte att jag skulle försöka få tag i biljetter till Madonnas extrakonsert. Är ingen fanatiker, men hon är en ikon som alltid funnits på listorna.
Var inloggad, valde vilka platser på arenan jag skulle ha. Kollade att det fanns tillräckligt med pengar på kontokortet. Och sen väntade jag...

Fem-i-nio, när det nästan var dags för släppet, kastades jag ut från sajten. Då skulle kön blandas om för att det skulle vara rättvist och lika för alla som ville ha biljetter till konserten. Jag blev sur, men fann mig och väntade snällt. Funderade hur det såg ut utanför Ullevi fem-i-nio. Undrade om vaktmästaren kom ut och såg till att de som stod längst fram blev av med sina platser för att alla skulle ha lika stor chans att få biljetter?

Vid elvatiden var det min tur. Jag kom in på sajten och kunde välja mina platser. Sen fick jag vänta 15-20 minuter. Då berättade sajten att det inte fanns sittplats utan att jag skulle nöja mig med ståplats. Ok, sa jag, och gick vidare till att betala. Nähä, sajten tyckte jag var en ogiltig användare och kastade ut mig.
Jagfick börja om. Försökte igen, med ännu sämre val av ståplats som möjlighet och gick vidare till nästa steg. Medan datorn och sajt-kön tuggade vidare klev jag in i duschen. Det hände ingenting i de 15 minuter jag var borta. Jag hann istället att tänka efter.

Varför ska jag ge 900 kronor för att se en konsert när biljettförsäljaren gör allt för att krångla till det när jag ska köpa biljett? Nej, då ser jag hellre några jazzkonserter eller går på Way-out-west igen. Då blir det garanterat spelglädje och valuta för pengarna.

Alt + F4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar