2009-03-04

Alla vill va med!

Hittade en statist-hemsida. Där kan man anmäla sig som statist och förhoppningsvis få lite roliga extraknäck. Sida upp och sida ner med glada leenden då tjejer/killar/damer/herrar och barn finns. De flesta är normala, snygga, och lagom. Är det vad alla drömmer om? Att få synas. Att få vara med?
Jag skulle delta i en filminspelning en gång. Det är eeh tja en sex år sedan nu och budget på film var ungefär noll. Killen skulle använda oss statister för att dansa i en barscen. Jag väntade och väntade. Ingenting hände. Jo, de sminkade alla viktiga skådespelarna. Den snyggaste skådespelerskan som inte var rädd för att visa hud, henne tog de på en stringtrosa och snygga chaps, sedan sminkade de henne grön(!). Ganska onödigt att visa rumpan då. Till slut gav jag upp och tröttnade och tog spårvagnen hem. Flesta statisterna bestod av chalmerister som var med i startrek-klubben eller rollspelare. Inte så många tjejer med andra ord.
Det visade sig sedan att pengarna tog slut och ett bolag köpte upp rättigheterna till filmen, så den blev aldrig av denna Mutant-film riktad mot den tyska marknaden. Tragiskt va?
Regissören Jonas Wolcher gav inte upp, han fortsätter att filma och lånade senast i höstas vår kolonistuga till en scen i hans nästa film Dragonetti. Här finns en trailer. Hoppas några gillar den.
Jag kan säga att det var rätt trist att vara statist, när jag faktiskt inte ens orkade vara det. Då blev det bättre att låna ut vår stuga, så slapp vi vara med. ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar